Alla inlägg under mars 2013

Av grenneyes66 - 22 mars 2013 08:06

...no see. Ja...det var minsann ett tag sedan...Förstår inte riktigt varför jag inte kommer in i det här med bloggandet...Har ju skrivit dagbok, på ena eller andra sättet, sedan ungdomens dagar. Borde inte vara så svårt! Men... det faller väl bort nånstans...prioriteras inte.


Hur som helst...Idag skriver vi 22 Mars 2013...Vart TAR tiden vägen??? Dagarna, veckorna, månaderna ja...ÅREN bara rullar på. Fattar inget ja!   

Hösten försvann i ett nafs och nu ser vi slutet på en låååång och snöig vinter. Våren nalkas och det är ta-mej-faaan underbart! Nu har vi snart sommaren här...igen...som ett oskrivet blad och med massor av förväntningar...ffa på vädret...Fjolårets sommarväder var ju inget att skryta med precis...eller hur?! Jag väntar fortfarande på förra årets värmebölja!  


Dagen idag...ännu en dag hemma...Då livet inte blev riktigt som man tänkt sig. *suck*

Är sedan 1 Mars "avstängd" från arbetet pga att jag blivit smittad (på jobbet) av en bakterie, MRSA, vilken man är rädd för inom vården. Vi har haft ett sk "utbrott" och jag och en till personal är smittade. Samt några barn+föräldrar.

Håller på att bli galen då jag för tillfället inte vet ett förbannade dugg. Ska tydligen behandla...men inte hört något på en vecka. Är så arg, ledsen, förtvivlad, rädd och frustrerad...och det ffa då jag inget vet om framtiden. Vågar inte ens tanken på att jag kanske inte får jobba igen, inom vården. Nä...inga såna dystra tankar...inte gå händelserna i förväg...INTE måla fan på väggen...INTE bygga upp et BEEEERG av skit framför sig...Andas och ta det lungt...1-2-3...och så tar vi tag i den HÄR dagen....Ja...det gör vi!

FREDAG...är det ju...då ska det mysas...så det så!  


//M                                                 
                                                  
      

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards